Tuesday, April 5, 2011

sAyANgKu Si KaNCiL


ASSALAMUALAIKUM PEMBUKA BICARA ANAK ITIK




Hari nie nak cter satu pengalaman la utk sape2 yg b'cadang menggunakan kereta semasa masih menjadi student... Memang la org lain tgok syok je org yg bawak kereta...t'lindung dari hujan dan terik matahari...dapat bawak awek...dpat bwak kwn2 dlm jumlah yg ramai...bleh bawak brg yg bayak...x letih ble jalan jauh..





Tapi disebaliknya..hanya pemilik kereta je yg m'ngetahui betapa siksanya mempunyai kereta....mmg la org nmpak syok..tp korg x tahu lagi maintanance dia...xkan la pkai kereta b'tahun2 xnah rosak...msti ada hari2 kereta akan rosak....pkai mtor pon kdang2 rosak...ayoyo =p




Bagi aku sndri la...penat jgak ble pkai kereta nie...stakat hari nie la...akju rasa aku dah blanjekan wang hampir rm2 ribu semata-mata nak baikpulih sayangku.... Yelah..bile kereta dah sedap..dah cantik...nak bawa pon x malu..leh bawak awek..wakakaka Keselamatan pon kekal terjamin...





Tp yelah, kdang2 botak la jgak...nak fkir modal nak repair kereta....dah la elaun hanya Rm600..mne la cukup...duit rumah sewa lg....duit nak makan...hdup pon msti la enjoy...kos nak enjoy la....KOS PETROL pon koyak ble fkir2...nsib la aku nie share ngan rumet....





Sapew2 yang x bawa kereta xleh la rase nikmat seperti org yang bawa kereta...hanya tuhan je yang tahu...naik mmg la syok....tp disebaliknya hanya kami yg tahu..hehe...siksa btol.....





Tapi nak wat cmane....ini semua utk memudahkan lg urusan aku...mak ayah aku x kasi bawak motor...katanya bhaya...ble fkir2 balik...elok pakai motor jek..lg senang...xyah pening2 fkir kos...





Xpela..tggal lebih kurang sebulan je lg...x sabar2 dah aku nak hbeskan latihan praktikal nie....moga2 lepas posting...xdela aku nak dibebani masalah sperti nie lagi...dh fedup...





SELAMAT BERJAYA




2 comments: