Monday, December 6, 2010

eRTi HiDuP


Hurmmm...assalamualaikum pembuka kata...selamat menyambut tahun baru Maal Hijrah....ruginya bila fkir2 balik..aku lgsung x baca doa akhir & awal tahun td..lgsung x niat pape sempena tahun baru...lgsung x fkir ape azam smpena tahun baru..jahilnye aku =(


Bila fikir-fikir balik erti hidup....aku x mmpu nak ucapkan kata-kata...ape yang aku ingin capai lepas nie ialah belajar bersungguh-sungguh...menjalani latihan klinikal dengan baik dan sempurna....menduduki final exam & score pointer yang tggi...yelah, dah naik sem 6...semester last yang wajib aku habiskan....


Dengan harapan Allah merahmati setiap perjalanan untuk menjadi seorang Inspektor Kesihatan yang berjaya....


Insyaallah,bulan Mei...aku bakal menghabiskan sisa-sisa perjuangan sebagai pelatih dan bakal mengisi slot menjadi PPKP...mcam x sabar2 je nak berkerja....


Tp ketahuilah, cabaran bertugas sebagai seorang PPKP amat mencabar.....perlu komitmen yang tinggi...perlu ketahanan mental & fizikal.....tidak boleh malu...kena rajin,jujur,amanah,tabligh,fatanah...perlu semua sifat2 mahmudah.....tolak sifat2 mazmumah...hurmmmmm.....


Semoga perjalanan terus dirahmati...semoga Allah panjangkan umur agar dapat merasai segala nikmat dunia.,.....Insyaallah =)


2 comments:

  1. oh, yeah.

    i can see my dad there.

    ;)

    ReplyDelete
  2. that right..i know yr dad..hehe...i like him...anyway, dun wori..i keep yr scret..haha

    ReplyDelete